ETT STYRKEPROV I MOTVIND

2010-04-18 † 23:33:24
Hade nyss en djup diskussion över msn med en fin vän,
vi konstaterade att alla förhållanden går sönder, alla går
skilda vägar.

(älskling, allting går sönder till slut, det är bara en fråga om tid.)

och det ser ut som att vi delar samma åsikter, jag & min vän. 
för ingenting varar förevigt, allt dör till slut, som vi alla förr eller
senare kommer göra, både du & jag. Men hittar du en person du
trivs med, en person som respekterar dig och får dig att känna
lycka, håll hårt, kämpa och hoppas på det bästa. Allt vi kan göra
är att hoppas, för i dagens samhälle är vi för tarva för vårat eget
bästa. Vi tycks aldrig bli nöjda, mycket vill ha mer. We had it all
but still we wanted more. Det handlar om att hålla fast vid det
som får en att må bra, lägga ner energi på att det ska fungera
och kämpa så inihelvete, för jag kan lova er, ingen har påstått
att det är lätt! 

& framför allt; man måste vara två om det!
man kan aldrig dansa ensam i en vals som är menad för två!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0