Du ska se ut som torkat revbensspjäll.

2007-08-16 † 18:03:42
Det är sjukt hur dagens ideal ser ut. Det kan inte va meningen att man ska se ut som ett vandrande skelett, det kan inte vara meningen att storlek 38 ska anses som tjock. Så vart är världen egentligen på väg?

Att se kändisar smala som pinnar på  tv:n, i tidningar & lite varstans kan inte vara bra för någongs sinne, visst många kanske påstår att dom inte tar åt sig av det dom ser eller att dom inte bryr sig om att idealet bara blir smalare & smalare, men jag tror faktist att dom flesta får en liknande tanke: "duger jag som jag är? Eller måste jag se ut som dom?"  Ja, jag tror dom flesta någongång har fått upp den tanken & många kan nog släppa den lika snabbt, men det finns även dom som aldrig släpper den & jämt har den gnagande i bakhuvudet. Hur ska dom någonsin förstå att dom duger som dom är, när alla kändisar & även skyltdockor bara blir smalare & smalare, hur ska dom då förstå att dom inte måste hänga på "trenden" att också bli smalare? 

När ens kompis som har storlek 34 står & säger att hon är tjock & måste gå ner i vikt, då kommer tankarna väldigt snabbt upp, om hon är tjock, vad är jag då ?
Tänk er för.


image5








































Är det verkligen så här dagens ideal ska se ut?


Blev film kollning me Sandra igår, raise your voice & huset fullt igen. (: Tack för sällskapet <3

Dagens låt: Someone's watching over me - hilary duff

- Ikill3dbarbie (There's another world inside of me.)


Kommentarer
Postat av: lisa

bra sskrivet där.
hey, jag går omkring med oftas storlek 40.
big deal, gör inte nästan alla tjejer det?
en normal storlek lixom.
ajaaa. bra skrivet iaf :) xdd

2007-08-17 @ 12:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0