GOTT NYTT ÅR!

2010-12-31 † 14:22:30


(nyår -07)

Fullast vinner, nu kör vi brudar!
Hoppas alla får ett riktigt bra nyår!

Nu ska vi ut och fira nyår och bulla
upp med krut och alkohol
Se’n ska vi slipa humöret, se’n ska vi
hälla i strupen vad vi tål
Jag ska va’ glad som marmelad
och hälla i strupen vad jag tål

Snart vi gurglar med champagnen, se’n så
bränner vi av en raket
Några fingrar följer med av bara farten,
men jag är så full så jag känner inte det
Bana iväg och titta bort
för stubinen börjar att bli kort

Och imorgon kväll när jag vaknar
ser jag på min konstiga hand
och tycker kanske vi har udda traditioner uti
vårat svenska land

Det kostar på att byta år
uti vårat svenska land…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0