Födelsedags middag.

2009-05-21 † 18:52:11

Hur gör man när man planerar en bra middag? Vilka ska man bjuda? Många svarar nog de närmaste på den frågan, men vilka räknas då till de närmaste? Jag har tre vänner som jag räknar till mina närmaste, men en middag som man bara bjuder tre personer på blir inte de lite "tråkigt"? När jag tänker på en perfekt bjudning tänker jag mig 6-7 pladdrande & skrattande tjejer, så vill jag också ha det!

Så du börjar tankarna vandra iväg på om jag kanske ska bjuda tre personer till, för jag har ju tre vänner till som även dem ligger nära hjärtat även fast vi inte är de som umgås så mycket.  Vad tycker ni, ska jag bjuda dem också? Men då är problemet det att två av dem umgås med en tjej som jag har valt att inte bjuda & det ger mig dåligt samvete, tänk om hon tar illa upp för att hennes två bästa vänner får komma men inte hon, men vi är ju inte så nära vänner, så det borde väl vara rätt av mig?

Ja som ni troligen märkt så är jag inte den bästa på att planera en bjudning eftersom jag gärna vill bjuda alla jag känner för att inte tycka synd om någon. Men det har jag insett tatt det kommer jag inte kunna göra hur mycket jag än vill, för jag bor inte i villa eller har särskilt mycket pegar att röra mig med.

Nu till maten, vad ska man bjuda på som de flesta tycker om? Och så ska man ha råd att laga mat för sju personer och så vill man ju helst inte stå hela dagen med det heller. Så nått lättlagat, billigt och gott, någon som har något bra förslag? :)


Kommentarer
Postat av: Amanda Lundkvist

kul att du har en blogg också =) Du, jag vill också ha en fin en, som din. Kan du html eller? Isf kan du fixa så min bloggsida blir lika snygg som din? =))

2009-05-21 @ 23:23:02
URL: http://ronsson.blogg.se/
Postat av: KittyCat

Gumman, du bjuder precis dom du vill och känner för. Du gör den maten DU vill ha, eftersom att det är du som fyller år. Och orkar du inte laga maten själv, så gör du som så att dom du bjuder lagar maten tillsammans med dig, alla hjälps åt. Och det blir även en rolig middag. Hoppas det va lite till hjälp iaf :) <3

2009-05-22 @ 00:59:03
URL: http://jadeemy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0